Nwsbrf.nl

De kracht van de HEMA nieuwsbrief


HEMA

blog_hema_nieuwsbrief

Vanmorgen ontving ik een van mijn favoriete nieuwsbrieven in de mailbox, namelijk die van de HEMA (bekijk de nieuwsbrief hier). Een eenvoudige nieuwsbrief met gekleurde afbeeldingen en weinig tekst. Maar o zo effectief!

Effectief omdat ik bij de ontvangst van de nieuwsbrief toch altijd even ga kijken wat er allemaal in staat (dat kan ik in een oogopslag zien). Om vervolgens op hun website te belanden en er toch zeker een minuut of 5 blijf rondhangen.

Hoe dat komt? De HEMA weet precies waar ik in geïnteresseerd ben en op welke momenten ik graag even rondsnuffel. Daar heeft mijn online koop- en surfgedrag wel voor gezorgd. Voornamelijk dames- en kinderkleding. En op maandagochtend omdat ik weet dat de HEMA in mijn buurt al vanaf 11 uur open is (voor het geval de online webshop de producten niet op voorraad heeft).

Zou elke nieuwsbrief niet zo moeten zijn: goed afgestemd op de ontvanger (en diens interesse en koopgedrag) en eveneens voldoen aan de wensen van degene die de nieuwsbrief verstuurd? (de ontvanger komt in actie en doet mogelijk een of meer aankopen).

Ik vraag me af hoe het met de nieuwsbrief van jouw organisatie is gesteld. Laat het mij weten door een mail te sturen naar mariska@nwsbrf.nl.

Mariska Franse


Mariska is expert op het gebied van nieuwsbrieven. In het verleden heeft zij onderzoek verricht naar de kwaliteit en effectiviteit van zakelijke nieuwsbrieven en ontdekte dat er nog veel te verbeteren valt. Aan de nieuwsbrieven zelf en aan de nieuwsbrieforganisaties. Door Nwsbrf.nl in het leven te roepen maakt zij het mogelijk voor organisaties om een nieuwsbrief op een eenvoudige en betaalbare manier op te zetten of te verbeteren.