Nwsbrf.nl

Foei, Nederlands MediaNieuws!


NMN

blog_hema_nieuwsbrief

Een opvallende nieuwsbrief waar vandaag mijn oog op viel was die van het Nederlands Media Nieuws. Het meest opvallend vond ik de twee enorme logo’s bovenaan de nieuwsbrief : een van het Nederlands Media Nieuws zelf en een van De Barneveldse krant.


Nieuwsgierig scrolde ik door naar beneden om te lezen wat de bedoeling was van de twee logo’s. Ik kon het niet gelijk achterhalen. Uiteindelijk vond ik bovenaan een kleine regel waarin stond dat de Barneveldse krant een profiel was uit de serie ‘profielen van nieuwsmedia’. Betekende dit dat de inhoud van de nieuwsbrief afkomstig was uit de Barneveldse Krant of niet? Na een paar keer van boven tot onder gescrold te hebben zag ik dat in een van de artikelen een profiel van het nieuwsmerk ‘de Barneveldse Krant’ was opgenomen. Was dit dan alles? Moest er daarom een extra logo bovenaan de nieuwsbrief?


Wat me ook opviel was dat de nieuwsbrief erg lang was. Even koppen snellen was er niet bij want de nieuwsbrief ging maar door en door totdat ik afhaakte. Jammer, want het had niet gehoeven. Bijvoorbeeld met een korte inhoudsopgave bovenin, kleinere afbeeldingen waardoor de teksten meer tot zijn recht komen of de artikelen verdelen over meer nieuwsbrieven.


Tenslotte vroeg ik me af waarom ik deze nieuwsbrief eigenlijk had ontvangen. Had ik me er zelf op geabonneerd of was er een andere reden? Ik kon het nergens terugvinden in de nieuwsbrief. En ook niet in de archieven van mijn mailbox. Niet zo netjes. Foei Nederlands Media Nieuws!


Heb jij ook een opvallende nieuwsbrief ontvangen? Stuur het naar me door: mariska@nwsbrf.nl en ik plaats het in de blog (voorzien van commentaar uiteraard!).

Mariska Franse


Mariska is expert op het gebied van nieuwsbrieven. In het verleden heeft zij onderzoek verricht naar de kwaliteit en effectiviteit van zakelijke nieuwsbrieven en ontdekte dat er nog veel te verbeteren valt. Aan de nieuwsbrieven zelf en aan de nieuwsbrieforganisaties. Door Nwsbrf.nl in het leven te roepen maakt zij het mogelijk voor organisaties om een nieuwsbrief op een eenvoudige en betaalbare manier op te zetten of te verbeteren.